4 x 4 minutter x 2

4 x 4 minutter x 2 // Intervalltrening // Løpetrening // Løpeglede
  • Denne økten ble sendt direkte tirsdag 13. september 2022
  • Inkludert oppvarming
  • Treningen ledes av: Tom-Arild Hansen

Denne dagen gyver vi løs på den berømte 4×4-økta. Men er vi litt gærne når vi skal prøve å gjøre det to ganger rett etter hverandre? Vi sier det allerede: Det er absolutt lov å gi seg etter første halvdel. Det er egentlig fritt fram for å gi seg når som helst.

Beskrivelse
15 minutters oppvarming innleder økta, før vi går løs på 4-minutterne. To serier som hver består av 4 drag á 4 minutter. Hastighet er opp til deg, men kjør gjerne litt under terskel ettersom det er mange drag. Farten kan du også styre underveis selvfølgelig.

Pausene mellom hver 4-minutter innad i draget blir på 1,5 minutt, mens vi unner oss 4 minutters seriepause mellom de to seriene.

Det blir 16 minutters hard jobbing i hver serie, og til sammen 32 minutter hvis du fullfører hele økta. Det er solid! Total tid på hele økta blir denne gangen 60 minutter minus cool down.

Du styrer hastigheten selv
Hastigheten styrer du ut fra eget ønske. Du kan gjerne variere fra drag til drag og mellom drag.

LAST NED DENNE ØKTEN TIL ENHETEN DIN

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert.

Bli medlem på Kondis

Det lønner seg å være medlem

I tillegg til alle våre fagartikler, kan Kondis tilby mange svært gode medlemsfordeler. Vi jobber hele tiden aktivt for at medlemmene skal få mest mulig igjen for medlemskapet. Se våre medlemsfordeler.

Følg Kondis på Facebook

Følg Kondis på Instagram

Nytt fra Kondistreninga

Intervall 4 x 6 minutter // Intervalltrening // Løpetrening // Løpeglede
Arkiv

Langintervall 4 x 6 min

15 minutters oppvarming med progressivt tempo etterfølges av en intervalløkt med totalt 4 drag á 6 minutter. Mellom de fire dragene tar vi 2 minutters pause

Kondistreninga Ålesund

Intervalltrening 22. september 2022

En flott gjeng som møtte til fellestrening i kveld i variert vær i variert vær. 15 løpere, 4 damer og 11 menn. pluss en ny

70/20-intervaller // Intervalltrening // Løpetrening // Løpeglede
Arkiv

70/20-intervaller

Vi løper i 70 sekunder om gangen, hopper av mølla for en passiv pause, og dundrer avgårde igjen i nye 70 sekunder. 7 ganger i hver serie, med totalt tre serier og 21 drag.