Reisebrev fra Alicante

4 løpeglade jenter var klare for årets løpecamp, denne gang i det store utland og Alicante som base. Vi har hatt to løpecamper tidligere, da på hytta til Cathrine ved Møsvatn i Telemark. Vi har løpt på sti i høyfjellet, men nå skulle vi altså finne på noe annet og løpe på asfalt, noe Line, Janne og Marianne liker aller best. Cathrine trives godt på sti, og er ikke så ofte å se langs veiene.

Onsdag ettermiddag ankom Line Alicante og sjekket inn i leiligheten vi hadde leid. Hun rakk også en fin løpetur før vi 3 andre ankom leiligheten i sene nattetimer.

Alt lå klart for noen fine turer. Line hadde på forhånd laget 6 løyper som vi hadde lastet ned på klokkene før avreise. Om vi tok alle turene skulle det til sammen bli 134km på 4 dager😊

Selvfølgelig er de kvikke damene oppe tidlig og startet første tur, en runde i Alicante på 20 km. En fin sightseeing langs strand og på vei for å bli litt kjent i området. Etter en dusj ble det en god lunsj og en byrunde. Janne og Line skulle ha to turer i dag, så de hadde en ny fin runde på 16km.
Marianne og jeg gikk en tur på stranden for et bad, da gradestokken viste 27 varme.

Som Spanjoler spiste vi middag sent, nydelig tapas. Planen lå klar for morgendagen så vi hoppet i køya kl 22 for å komme oss opp til langtur.

Kl 08.00 etter en stor frokost var vi klare. Vi skulle løpe til Benidorm. Det ble en fabelaktig tur på 47 km! Jeg hang som vanlig etter, men fikk tatt nydelige bilder og nøt naturen😊 Vi bommet litt på kjøp av vann, det ble ei mil i varmen uten mulighet for påfyll, det har vi lært av. Nærmer det seg slutt, kjøp der det er mulig! Det gikk med ca 5 liter vann per snute på denne turen! Sol og varme er digg!

Da vi ankom Benidorm hoppet vi i sjøen, i hvert fall to av oss😊 Ikke alle er like  glade i å bade, men altså, det måtte til!  Nytt rent tøy og de samme sure sko og sokker! Nå var tiden inne for en stor lunsj, og en sangria til dessert:) Det var en lattermild/underholdenende jentegjeng som tok toget tilbake 😊

Fredag var det enda tidligere opp og klare for av reise til Althea kl 07.10. Vi tok toget dit og løp gjennom Albir og Benidorm for å komme i mål i vakre Villajoyosa. En koselig liten by med fargerike hus. Denne turen var 24 km langs strand, på vei og på sti! Line hadde laget en rute på sti til ære for meg😊 Men altså, med sko uten terreng såle, glatte fjell og løsgrus, så klarer jeg å si: Jeg begynner å like asfalt, det hadde vært bedre å løpe på asfalt hele turen😊 Dette var noe disse jentene kommer til å bruke flittig mot meg fremover!

Det ble bad i sjøen, nytt skift og…… de samme sure skoa😊)) Lunsj og dessert på en sjokoladefabrikk. Helt nydelig! Så bar det tilbake til leiligheten med tog, og Line og Janne? Joda, de tok en ny tur på 16km! De bena der…..blir aldri slitne.  Marianne og jeg derimot, litt hvile på balkongen før en shoppingrunde i byen. Denne kvelden var vi på en nydelig tapasrestaurant. Siste kveld og høy stemning. Man blir jo høy av denne løpinga😊

Men vi gir oss jo ikke før vi må. Så søndag var Line og Janne oppe ov vekket fugler og hang opp sola og løp en hurtig runde på 14 km. Marianne og jeg valgte å ligge litt lenger og fikk en 11km fin progressiv økt før vi måtte pakke og komme oss til flyplassen.

Ny tur er allerede under planlegging for 2023! Vi er 4 jenter som har truffet hverandre på forskjellige løp, i diverse løpemiljøer. Vi er meget forskjellige som personer, men har løpingen felles. Noen løper hver dag, noen litt mindre men vi er alle ultraløpere og tilpasser oss hverandre. Vi fungerer helt supert som team😊

Vi er fulle av energi og dette var en type tur som ligger godt lagret i minnet.