Klassisk pyramideintervall

Kondistrening / Online løpetrening / Løpetrening på nett / Intervalltrening
  • Direktesendes Tirsdag 15. november 2022, klokken 18:00
  • Inkludert oppvarming
  • Økten løpes også på Zwift
  • Økten sendes direkte. Se video lenger ned på siden.
  • Treningen ledes av: Tom-Arild Hansen

God gammel klassisk pyramideintervall står på planen for denne dagen.

Beskrivelse
15 minutters oppvarming med progressivt tempo etterfølges av en intervalløkt hvor vi skal løpe en pyramideintervall av god gammel sort. Vi starter med drag á 1 minutt, og øker med ett minutt for hver gang. Det vil si at dragene blir som følger: 1-2-3-4-5-4-3-2-1 minutter. Pausene mellom varierer fra 30 sekunder til 2 minutter. Totalt blir det 25 minutter i «dragfart» og økta totalt blir på cirka 50 minutter. Nedløping kan du gjøre slik det passer, og vi avslutter sendinga etter kvalitetsdelen.

Du styrer hastigheten selv
Hastigheten styrer du ut fra eget ønske. Du kan gjerne variere fra drag til drag og mellom drag. Men forsøk å presse litt.

Hvordan følge økten uten Zwift?
Står du på en tredemølle med en enhet som kan vise video, så kan du bare klikke PLAY på videovinduet nedenfor. Streamingen starter noen minutter før oppsatt treningstid. Løper du på Zwift? Treningen er laget som et event i Zwift-klubben Kondistreninga Online. Er du ikke medlem der, så legg til Tom-Arild Hansen i Companion App, slik at vi kan invitere deg.

Hvordan følge økten med Zwift?
Hvis du også løper i Zwift, så er det bare å logge seg på og gå til eventet i Zwift. NB! For å vite hva som skjer når i økten trenger du lyd. Vi anbefaler at du starter videostreamen nedenfor, slik at den går i bakgrunnen. Da får du lyd.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Bli medlem på Kondis

Det lønner seg å være medlem

I tillegg til alle våre fagartikler, kan Kondis tilby mange svært gode medlemsfordeler. Vi jobber hele tiden aktivt for at medlemmene skal få mest mulig igjen for medlemskapet. Se våre medlemsfordeler.

Følg Kondis på Facebook

Følg Kondis på Instagram

Nytt fra Kondistreninga

Intervall - Løpe intervall - 4x4 minutter + 6x1 minutt
Arkiv

4 x 4 min. + 6 x 1 min.

Vi kjører først fire 4-minuttere, deretter seks kortere drag av ett minutt. Det er absolutt lov å gi seg etter den første delen, hvis man ønsker det.

Kondistrening / Online løpetrening / Løpetrening på nett / Intervalltrening
Kondistreninga Online

Moneghetti Fartslek

20 minutters oppvarming etterfølges av en såkalt Moneghetti-fartslek. Les mer i beskrivelsen.