Klar for dobbel 4 x 4 i kveld?

Online løpetrening // Kondistreninga online // Løpeglede // Intervalltrening

Kondistreninga Online har i kveld høstens andre direktesendte treningsøkt, og FOR en økt det blir i dag. Vi klinker til med en dobbel 4 x 4-økt. Men, selvfølgelig er det fullt mulig å gi seg etter den første, eller når det ellers måtte passe.


Slik blir økta
Vi starter det hele med en oppvarming så klart. Møtes på startstreken klokka 18:00 og legger i vei. Du går eller jogger som du vil. Øk hastigheten gradvis i løpet av 15 minutter, og bli gjerne med på noen stigningsløp mot slutten av oppvarmingen, slik at vi får vekket muskulaturen og kjent på drag-farten.

Deretter gyver vi løs på dragene. I første serie er det altså 4 drag, hvor hvert drag varer i 4 minutter. Du velger helt selv hvor du vil legge intensiteten. Øktleder vil legge seg noen slag under terskelpuls. Hvis du ikke vet hvor terskelpulsen din ligger, eller ikke vet hvilken intensitet du skal ligge på, så bare prøv deg frem. Det er absolutt lov å justere underveis.

Når vi er ferdige med fire drag med 1,5 minutters pause mellom hvert, tar vi en 4 minutters seriepause før vi gjør samme serie en gang til. Hvis du vil.

Hvordan bli med?
Det er enkelt. Gå til denne siden på kondistreninga.no og vent til videostreamen begynner å spille. Den starter noen minutter før 18:00. Det er alt! Du kan følge streamen på mobil, nettbrett, datamaskin etc. Er du på Zwift også, så kan du starte streamen som nevnt ovenfor slik at du har lyd, og deretter logge deg inn i Zwift og bli med på eventet der.

Håper vi sees! Og svettes 😊💦


Her finner du tirsdagens økt: https://kondistreninga.no/4-x-4-minutter-x-2/
Streamen vil også ligge på forsiden av kondistreninga.no når streamen har startet.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Bli medlem på Kondis

Det lønner seg å være medlem

I tillegg til alle våre fagartikler, kan Kondis tilby mange svært gode medlemsfordeler. Vi jobber hele tiden aktivt for at medlemmene skal få mest mulig igjen for medlemskapet. Se våre medlemsfordeler.

Følg Kondis på Facebook

Følg Kondis på Instagram

Nytt fra Kondistreninga

Intervall - Løpe intervall - 4x4 minutter + 6x1 minutt
Arkiv

4 x 4 min. + 6 x 1 min.

Vi kjører først fire 4-minuttere, deretter seks kortere drag av ett minutt. Det er absolutt lov å gi seg etter den første delen, hvis man ønsker det.

Kondistrening / Online løpetrening / Løpetrening på nett / Intervalltrening
Kondistreninga Online

Moneghetti Fartslek

20 minutters oppvarming etterfølges av en såkalt Moneghetti-fartslek. Les mer i beskrivelsen.